Frågor och svar

Hur snabbt levererar ni?

Beställer ni innan 15:00 skickas varorna normalt sett samma dag (7 dagar i veckan). Leveranstiden är normalt sett 1-2 vardagar vid fri frakt, och 1 vardag vid express. Observera att 1 vardags leveranstid kan tillkomma till vissa postnummer, oavsett leveransmetod. För leveranser norr om Gävle, kan 1-2 vardagar leveranstid att tillkomma.

Var är min leverans?

Ibland kan en leverans försenas till följd av t.ex. förseningar hos Posten eller DHL. De flesta försenade paket dyker dock upp inom en vecka. Vi ber dig därför avvakta 10 dagar från dess att du placerat din beställning, och därefter efterfrågar leverans via: kundservice@bonmed.se

Var är min faktura?

Fakturan skickas till angiven e-postadress samtidigt som din beställning skickas. Har du inte fått någon? Titta i skräpposten. Fortfarande inget? Kontakta Klarna här.

Är min retur hanterad?

Observera att en retur kan ta upp emot 10 vardagar att hantera. Vid kampanjer kan det ibland ta längre tid än så. Avvakta därför gärna minst 14 dagar från dess du returnerat din vara, innan du kontaktar oss angående returen. Återbetalningar sker automatiskt via Klarna.

Levererar Ni utomlands?

Ja, vi levererar till hela Norden. Det du behöver göra är att ändra land/valuta i kassan eller längst upp till höger på sidan.

Jag har skrivit fel adress, hur ändrar jag denna?

Vi hanterar beställningar omgående, så risken finns att din beställning redan är hanterad. För att försöka ändra adress, ska du dock så fort som möjligt kontakta kundservice@bonmed.se med rubriken "ÄNDRA ADRESS". Om du inte använder denna rubrik, kommer ärendet troligtvis inte hanteras tillräckligt snabbt.

Var vänder jag mig för farmaceutisk rådgivning?

Då vänder du dig till Läkemedelsverket, som du når via följande kontaktuppgifter.

Läkemedelsverket

Telefon 018-17 46 00

Läkemedelsupplysningen

Telefon 0771-46 70 10